Станично-Луганська селищна громада
Щастинський район, Луганська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Важливі повідомлення

Дата: 27.04.2021 11:35
Кількість переглядів: 195

Закон України № 1017-ІХ: зміни щодо застосування РРО/ПРРО

Головне управління ДПС у Луганській області  нагадує, що 10 грудня 2020 року набрав чинності Закон України від 01 грудня 2020 року № 1017-ІХ, яким внесено зміни до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій.  Зокрема визначено ліміти для фізичних осіб – підприємців (ФОП) – платників єдиного податку, виходячи із встановлених законом на 1 січня податкового (звітного) року розмірів мінімальної заробітної плати:

I група – 167 розмірів мінімальної заробітної плати замість 1 млн гривень;

II група – 834 розміри мінімальної заробітної плати замість 5 млн гривень;

III група – 1 167 розмірів мінімальної заробітної плати замість 7 млн гривень;

Законом № 1017-ІХ скасовано норми щодо застосування механізму «кешбек» та подовжено до 01 січня 2022 року застосування понижених розмірів фінансових санкцій за порушення суб’єктами господарювання окремих вимог закону щодо використання реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) під час проведення    розрахункових   операцій.   Законом  передбачено незастосування РРО/ПРРО під час надання дистанційних послуг, розрахунки за які здійснюються виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Крім того, до 01 січня 2022 року відтерміновано обов’язкове застосування РРО/ПРРО для ФОП, які є платниками єдиного податку другої – четвертої груп та обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які провадять діяльність у сферах з істотними ризиками ухилення від оподаткування. Нагадаємо, що з переліку ризикових виключено інтернет-торгівлю, роздрібну торгівлю вживаними товарами, діяльність ресторанів та кафе, туристичні агентства та операторів, готелів, реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), продаж автозапчастин. 

 

ФОП - платники єдиного податку, що  не застосовують РРО/ПРРО з 01.01.2021 р.

 

Згідно з преамбулою Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) Закон № 265 визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних ПРРО (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі. Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), не допускається.

Відповідно до п. 296.10 ст. 296 ПКУ РРО та/або ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.

01.01.2021 набрав чинності розд. І Закону України від 01 грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» (далі – Закон № 1017-ІХ), яким внесені зміни до ПКУ, зокрема, до п. 61 підрозд. 10 розд. XX «Інші перехідні положення» ПКУ.

Так, п. 61 підрозд. 10 розд. XX «Інші перехідні положення» ПКУ (у редакції Закону № 1017-ІХ) передбачено, що до 01 січня 2021 року РРО та/або ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 грн., крім тих, які здійснюють:

реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

реалізацію лікарських засобів та виробів медичного призначення.

З 01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року РРО та/або ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичними особами – підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:

реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;

реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Кампанія декларування – 2021: Кому необхідно задекларувати доходи отримані в 2020 році?

У Головному управлінні ДПС у Луганській області нагадують, що з 1 січня 2021 року триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2020 року. Деклараційна кампанія триватиме 4 місяці впродовж січня-квітня включно. Останнім днем подання декларації про майновий стан і доходи цього року буде 30 квітня 2021 року, а термін сплати задекларованих сум податків за цими деклараціями спливає 30-го липня.

Так громадяни, які отримували доходи, із яких під час виплати протягом 2020 року податок на доходи фізичних осіб не утримувався, чи одержували доходи від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо), а також отримували доходи від продажу інвестиційних активів та іноземні доходи. Мають обов’язок подавати декларацію і громадяни, які отримали спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення.

Водночас, визначено категорію громадян, яким не потрібно подавати до податкових органів річну податкову декларацію про майновий стан та доходи. Зокрема, Декларація не подається, якщо платник податків (декларант) отримував доходи:

у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких вже сплачено податок, відповідно до пункту 174.3 статті 174 ПКУ;

від операцій продажу (обміну) майна, дарування з нотаріальним посвідченням договорів, за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб;

виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом ПКУ;

від податкових агентів, що не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.

Звертаємо увагу, що за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються, зокрема, об’єкти спадщини, які успадковують члени сім’ї першого ступеня споріднення – батьки, чоловік або жінка, діти, в тому числі усиновлені; члени сім’ї другого ступеня споріднення: рідні брати і сестри, бабуся, дідусь з боку матері з боку батька, внуки.

Податкова декларація подається платником до податкового органу за місцем своєї податкової адреси.

Наразі громадяни мають можливість подати таку декларацію не відвідуючи податкову службу, а скориставшись електронним сервісом ДПС – Е-кабінетом. https://cabinet.tax.gov.ua/ У разі подання декларації в електронній формі з використанням електронного підпису необхідно здійснити таке відправлення не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

При цьому, як і раніше декларацію можна надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення - не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, і звичайно подати до контролюючого органу особисто або уповноваженою на це особою.

Орієнтовна форма заяви про списання недоїмки, штрафних санкцій та пені з єдиного внеску

 

У Головному управлінні ДПС у Луганській області нагадали. З метою соціальної підтримки платників податків під час здійснення протиепідемічних заходів прийнято Закон України № 1072.

Ним внесено зміни, зокрема, до Закону України про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та передбачено списання заборгованості з єдиного внеску.

Цими змінами фактично продовжуються процедури, передбачені при списанні сум недоїмки з єдиного внеску, а також штрафів і пені на виконання вимог Закону України від 13 травня 2020 року № 592-ІХ, внесеними Законом України від 14 липня 2020 року № 786-ІХ.

Платники податків, які з будь-яких причин не змогли звернутися до податкової за списанням або виконати необхідні для цього умови у термін, попередньо визначений Законом № 786 (який сплив 31 серпня 2020 року), зможуть це зробити.

У відомстві зазначають, що можна скористатися "Орієнтовною формою заяви про списання недоїмки, штрафних санкцій та пені з єдиного внеску відповідно до пункту 9-15 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»".

Дізнавайтесь про стан розрахунків з бюджетом он-лайн

Згідно з п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Електронний кабінет (https://cabinet.tax.gov.ua/) забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема:

  • перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), здійсненням податкового контролю, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, ЄВ (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (абзац другий п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ);
  • перегляду інформації по єдиному рахунку, у тому числі з Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків (абзац п’ятий п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ);
  • проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (абзац шостий п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ).

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику податків з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу.

Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.

Водночас у платника є можливість отримання інформації щодо стану розрахунків платника за податками, зборами та ЄВ у довільній формі за місцем знаходження на податковому обліку у контролюючому органі.

Також можна дізнатись нові рахунки за посиланням https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/  або відсканувати QR-код.

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно, використовуючи електронні сервіси, у т.ч. «Електронний кабінет» та «InfoTAX».

Актуальну податкову інформацію можна отримати також на офіційних сторінках служби у соціальних мережах:

https://www.facebook.com/TaxUkraine/

https://t.me/tax_gov_ua

https://www.youtube.com/channel/UCvdcv-7iVw7IGL0uFa_6Uaw

https://www.youtube.com/channel/UCggb4UOzdEjxmByM1MvhokA

https://www.facebook.com/tax.lugansk/

      https://t.me/lg_tax

 

Головне управління ДПС у Луганській області

 


Шановні мешканці громади!

Вашій увазі пропонується проект Стратегії розвитку Станично-Луганської ОТГ на 2021-2027 роки та План реалізації. В термін до 17.12.2020, 18:00, ви можете подати свої пропозиції, зауваження та рекомендації до даних документів. Подавати слід в письмовій формі на електронну адресу: possovet.stanica@ukr.net

План реалізації Стратегії розвитку Станично-Луганської перспективної селищної об’єднаної територіальної громади 

Аналітичний звіт про стан соціально - економічного розвитку СтаничноЛуганської перспективної селищної об’єднаної територіальної громади


 

     ГО «ЗЕЛЕНЕ МИСЛЕННЯ», в рамках Компоненту «Місцеве самоврядування та реформа з децентралізації влади» програми ООН із відновлення та розбудови миру, реалізовала проєкту: «Сонячна енергія на захисті довкілля».

     Головна мета проєту - Зменшення забруднення навколишнього середовища та економії природних ресурсів через використання сонячної енергії.

     В рамках проєкту закупили для Станично-Луганському будинку культури обладнання автономної сонячної електростанції потужністю 2,4кВт. Обладнання було доставлено транспортним перевізником в смт. Станиця Луганска, після чого було змонтовано та встановлено на будинку культури. Налаштовано та підключено до мережі, після чого передано договором пожертви селищній раді.

     Виготовлено 1000 інформаціних буклетів та розповсюджено в громаді.

     Проведено семінар з висвітлення принципів використання альтернативних джерел енергії Проведення презентації проекту для популяризації методів енергозбереження та використання відновлювальних джерел енергії.

     Проєкт в першу чергу спрямований на забезпечення безперервного функціонування будинку культури, де спів існують митці, педагоги та громадські активісти, що ведуть активну мистецьку, освітню та громадську діяльність. Тому прямим беніфіціарами проєкту стануть саме вони. Тобто приблизно 50 чоловік. До прямих беніфіціарів проєкту ми відносимо дітей, що займаються в гуртках при домі культури, глядачів мистецьких заходів та людей похилого віку, що приймають участь у гуртках та освітніх програмах розроблених саме для цієї вікової категорії. До цієї групи ми відносимо не менш як 500 осіб. Непрямими беніфіціарами проєкту ми вважаємо жителів смт.Станиця Луганська, які проживають на сусідніх вулицях поряд з будинком культури та люди, які відвідують сусідній сквер зможуть отримати якісне освітлення з використанням відновлюваних джерел енергії (не менше 2000 чоловік).


 

      Протягом листопада ,  в рамках проєкту «Публічні закупівлі та громадський моніторинг в Станично-Луганській громаді»    представниками ГО «Екомаг» при залученні кваліфікованого фахівця було організовано та проведено низку курсів   «Прозорий бюджет» та «Підзвітність влади».  На курсах учасники отримали знання з користування розробленими для Станиці Луганської електронними сервісами за допомогою яких органи самоврядування можуть підвищити якість інформування громадян про використання бюджетних коштів на своїх власних веб-сайтах. Електронні сервіси забезпечать мешканців громади інструментами доступу до інформації та контролю щодо формування бюджету та його освоєння; забезпечення керівництва та спеціалістів різних рівнів виконавчих органів міської/районної ради, комунальних підприємств та установ, що беруть участь в плануванні, управлінні та освоєнні бюджетних коштів, інтегрованою інформаційно-аналітичною системою прийняття управлінських рішень.

      Загалом в курсах прийняли участь 80 зацікавлених мешканців Станично-Луганської громади.

 

Інструкція з використання сервісу Прозорий бюджет:

 https://docs.google.com/document/d/13io5VgZol0QLQMboGb777cuywJqYdSV1IlEz7zeX1QA/edit?usp=sharing

   Інструкція з використання Поіменне голосування:

https://docs.google.com/document/d/1QW7dR0Txz1m1rcEsz1zmOhfvA_XqscH31xMF2msC3ig/edit?usp=sharing

   

       Проєкт «Публічні закупівлі та громадський моніторинг в Станично-Луганській громаді» реалізовує ГО «Екомаг» за організаційної підтримки ГО «Взаємодія-Плюс» в межах національного проєкту «Децентралізація», та Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу.

#UNRPP #EU #ВзаємодіяПлюс

 


ЗАЯВА

 ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
ПРОЕКТУ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ МІСЦЕВОГО РІВНЯ «Генеральний план смт СТАНИЦЯ ЛУГАНСЬКА сТАНИЧНО-ЛУГАНСЬКОГО району Луганської області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та План зонування смт СТАНИЦЯ ЛУГАНСЬКА СТАНИЧНО-ЛУГАНСЬКОГО району Луганської області

(у складі Генерального плану)»

 

1. Замовник: Станично-Луганська селищна рада Станично-Луганського району
Луганської області.

2. Вид та основні цілі документу державного планування та його зв'язок з іншими документами державного планування

«Генеральний план смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та план зонування смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області (у складі генерального плану)» розроблений відповідно до рішення Станично-Луганської селищної ради від  12 квітня  2018року  №54/17 «Про  надання дозволу на розроблення  містобудівної   документації     «Генеральний  план смт.  Станиця   Луганська   Станично-Луганського району Луганської області», зі змінами  від 12 березня 2020року №64/56.

Генеральний план є основною містобудівною документацією, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови й іншого використання території селища та розробляється і затверджується в інтересах територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

План зонування території – містобудівний документ, що визначає умови та обмеження використання території селища для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Генеральний план та план зонування території пов'язаний з іншими документами державного планування:

  • Стратегія сталого розвитку України до 2030 року,
  • Основні засади (стратегія) державної екологічної політики України на період до
    2030 року;
  • Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2027року;
  • Стратегія регіонального розвитку Луганської області на період на 2021-2027 роки;
  • Схема планування території Луганської області.

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Види планової діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, визначені частиною 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» в межах території документу державного планування наступні:

  • буріння з метою водопостачання;
  • зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення;
  • проведення робіт з розчищення і днопоглиблення русла та дна річок, берегоукріплення, зміни і стабілізації стану русел річок;
  • будівництво перевантажувальних терміналів та обладнання для перевантаження різних видів транспорту;
  • утилізація, видалення, оброблення, знешкодження, захоронення побутових відходів.

Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються генеральним планом відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

 

 

 

4. Ймовірні наслідки

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Виконання стратегічної екологічної оцінки проекту державного планування – «Генеральний план смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та план зонування смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області                      (у складі генерального плану)» Реалізація проектних рішень генплану може мати ймовірні наслідки для таких складових навколишнього природного середовища, як ґрунт, ландшафт,  повітря, поверхневі води:

-     забруднення атмосферного повітря викидами від основних та допоміжних технологічних процесів;

-     забруднення атмосфери викидами від транспортних засобів;

-     утворення та відведення стічних вод;

-     утворення промислових та побутових відходів;

-     акустичний вплив (шумове забруднення під час будівельних робіт);

-     видобування артезіанської води;

-     вилучення площ земель під виробничі об'єкти;

-     вплив при виконанні підготовчих та будівельних робіт;

-   вплив на воді об'єкти при проведенні робіт з розчищення і днопоглиблення русла та дна річок, берегоукріплення, зміни і стабілізації стану русел річок.

б)      для територій з природоохоронним статусом:

В рамках проведення стратегічної екологічної оцінки проекту державного планування –  «Генеральний план смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та план зонування смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області (у складі генерального плану)» буде виконано оцінку відповідності встановлених містобудівних регламентів територіальних зон вимогам чинного законодавства стосовно забезпечення дотримання режиму господарського використання природоохоронних територій.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Будь які ймовірні транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення від реалізації документа державного планування – «Генеральний план смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та план зонування смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області                        (у складі генерального плану)»  – відсутні.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо генеральний план не буде затверджено

Генеральним планом передбачається удосконалення планувальної структури населеного пункту. Основними цілями територіального планування є створення сприятливого середовища життєдіяльності і сталого розвитку селища, забезпечення екологічної і техногенної безпеки, збереження природної і культурної спадщини.

Альтернативним варіантом є відмова від запланованої діяльності, так званий «нульовий варіант» без впровадження проектних рішень.

При цьому розглядається вплив на довкілля та прогноз його змін (наскільки вони можуть бути оцінені на базі наявної екологічної інформації та сучасного рівня наукових знань) без реалізації документу державного планування.

Не затвердження документу державного планування – плану зонування території унеможливлює ефективне регулювання землекористуванням на території населеного пункту та здійснення містобудівної діяльності. Виправданими альтернативами, які необхідно розглянути в такому випадку, є прийняття рішення про розроблення детальних планів окремих територій населеного пункту.

6. Дослідження,  які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення проекту державного планування - «Генеральний план смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та план зонування смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області (у складі генерального плану)», їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення. З огляду на стратегічний характер такого виду документації як генеральний план та план зонування, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки проекту такого документу мають методи стратегічного аналізу.

При виконанні СЕО заплановано провести наступні дослідження:

  • визначення цілей охорони довкілля, в тому числі здоров'я населення, з урахуванням існуючої екологічної ситуації в регіоні;
  • розгляд стратегічний цілей та проблем в інших актах законодавства;
  • аналіз природних умови території, яка межує з ділянкою розміщення планової діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища;
  • прогноз можливих змін в природних екосистемах при реалізації запланованої діяльності та пропозиції щодо перспективного моніторингу стану довкілля після реалізації рішень проекту державного планування.

Під час стратегічної екологічної оцінки використовуватимуться такі методи та критерії:

  • метод цільового аналізу - дозволить встановити відповідність рішень проекту містобудівної документації екологічним цілям, визначеним містобудівною документацією та забезпечення безпечного для здоров'я населення середовища існування;
  • застосування альтернативних сценаріїв дозволить оцінити альтернативні шляхи просторового розвитку селища та їх екологічні та соціальні наслідки
  • аналіз на відповідність містобудівної документації вимогам ДБН, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища;
  • врахування зауважень та пропозицій до проекту містобудівної документації.

7.Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

З метою запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування уся запроектована в генеральному плані та плані зонування території проектна діяльність повинна здійснюватися відповідно до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проектування містобудівної документації.

У ході виконання стратегічної екологічної оцінки для запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень документу державного планування передбачається провести аналіз містобудівних регламентів стосовно обмеження використання земельних ділянок у зонах з особливими умовами використання територій, які встановлюються на підставі схеми планувальних обмежень, що розповсюджуються на територію селища, схеми інженерної підготовки та зон охорони пам’яток культурної спадщини.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»  і складається з наступних розділів:

1) Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) Характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) Характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) Резюме нетехнічного характеру інформації, розраховане на широку аудиторію.

Обласні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та реалізують державну політику у сфері охорони здоров’я (відповідні підрозділи з питань охорони навколишнього природного середовища та з питань охорони здоров’я), у межах своєї компетенції надають у письмовій формі свої зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки у строк, що не перевищує 15 днів з дня отримання такої заяви. За відсутності письмових зауважень і пропозицій протягом зазначеного строку замовник самостійно визначає обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що має бути включена до звіту про стратегічну екологічну оцінку. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається змістом та характером проектних рішень проекту державного планування – «Генеральний план смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та план зонування смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області (у складі генерального плану)» з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту «Генеральний план смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та план зонування смт Станиця Луганська Станично-Луганського району Луганської області (у складі генерального плану)» подаються до:

Станично-Луганська селищна рада Станично-Луганського району Луганської області за адресою: 93600, Луганська обл., Станично-Луганський р-н, смт Станиця Луганська,
вул. Центральна, 52.

Відповідальна особа - Філатов Сергій Миколайович (0501802944)

Строки подання

Строк подання зауважень і пропозицій відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України                  «Про стратегічну екологічну оцінку» становить 15 днів  -  з 17 липня 2020року до 31 липня  2020 року включно.   


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь