УВАГА! ШАХРАЇ!
Інтернетом користуються не тільки звичайні громадяни, а й шахраї. Роблячи покупки в інтернеті, шукаючи інформацію або просто відвідуючи сайти, треба пам'ятати про кібербезпеку.
Найросповсюджене шахрайство в інтернет мережі це:
- Шахрайство з лотереями та призами;
- Дзвінки від співробітників «банка»;
- Опитування та тести;
- Повідомлення «Ваша банківська карта заблокована»
- Шахрайство в інтернет-магазинах та на дошках оголошень;
- Дзвінки від/про родичів, які потрапили в біду та ін.
Декілька порад як не стати жертвою шахраїв:
1. Якщо Вам телефонують з незнайомого номера і говорять: «Вашу карту заблоковано» - не варто панікувати та надавати дані Вашої карти для негайного розблокування! Не можна довіряти дані карток стороннім особам! Співробітники банку ніколи не запитують нас номер карти, ПІН-код, дату на карті або CVV-код, не просять зачитати дані з повідомлення, яке тобі щойно надіслали. Це робота шахраїв!
2. Якщо Вам надійшло повідомлення про перемогу у лотереї або конкурсі, а для отримання винагороди потрібно оплатити податковий збір, інакше ви не отримаєте свій приз. Насправді, слід бути уважними та перевіряти дані компанії, від якої прийшло повідомлення. Якщо хтось просить сплатити податковий збір — це означає, що це шахраї і вони намагаються отримати Ваші гроші.
3. Якщо Ви обираєте товар на дошці оголошень в інтернеті та бажаєте його купити, але за нього просять внести передоплату на картку. Насправді, слід користуватись способами оплати, які гарантують, що продавець отримає кошти тільки після того, як замовлення буде у Вас в руках (наприклад, чатбот Пром-оплата). Таким чином, можна знати точно, що сплачуєте гроші саме за те, що потрібно.
4. Якщо Вам пише або телефонує хтось із Ваших знайомих чи навіть близьких, просячи надіслати гроші, аби допомогти в складній ситуації, запитують номер карти, а потім просять відправити потрібну суму. Насправді, шахраї можуть зламувати облікові записи та просити гроші від імені інших людей. Тому, отримавши подібне повідомлення, потрібно подзвонити людині, яка нібито опинилась у біді та запевнись, чи насправді потребує вона допомоги.
5. Якщо Вам телефонують з банка і просять підтвердити транзакцію для нарахування коштів, або сказати окрім номера картки, CVV-код та термін дії картки. Співробітники банка ніколи не телефонують з проханням завершити процес нарахування коштів. Насправді, для грошових переказів необхідний лише номер картки. Надавати інші дані небезпечно!
6. Не потрібно підключатися до відкритих Wi-Fi мереж та спокійно користуйся онлайн банкінгом: переказувати кошти, створювати платежі та інше. Насправді, під час користування публічними та відкритими мережами Wi-Fi не рекомендовано відвідувати сайти онлайн банкінгу або інші місця, які потребують персональні дані. Використовуйте VPN-сервіси, щоб захистити свої дані у публічних Wi-Fi-мережах.
Поліція Станиці Луганської вкотре закликає громадян бути пильними та не піддаватися на провокації шахраїв!