Інформаційна кампанія «Яскраві вироби – темні наміри»

ГО «Життя» спільно з Центром громадського здоров’я МОЗ України та за підтримки наукової організації Vital Strategies у період з травня по серпень 2025 року проводить соціальну кампанію «Яскраві вироби – темні наміри».
Головна мета — підвищити обізнаність українців про агресивні маркетингові трюки тютюнової індустрії Особливий акцент — на захисті дітей та молоді, які й надалі залишаються головною ціллю рекламних маніпуляцій.
За результатами опитування КМІС (лютий-березень 2025 року):
31% українців вживають тютюнові чи нікотинові вироби
Серед молоді 18–29 років – майже 45%
(це на 36% більше, ніж у 2024 році!)
Особливо активно просуваються ТВЕНи — тютюнові вироби для електричного нагрівання:
- 37% молодих курців 18–29 років вживають ТВЕНи
- 75% молоді зазначають, що постійно бачать їхню рекламу.
За даними GYTS (Глобального опитування молоді щодо вживання тютюну), ситуація серед підлітків 13–15 років теж тривожна:
- 18% дітей вже споживають тютюнові вироби
- 7% — користуються саме ТВЕНами
Тютюнова залежність — це не просто шкідлива звичка. Це серйозна загроза для здоров’я нації. Саме тому боротьба з нею є частиною національної стратегії:
Ціль 3 Стратегії демографічного розвитку України до 2040 року — зменшення передчасної смертності та зміцнення здоров’я населення.
